Monday, October 3, 2011

Wahai Hati.....tenanglah....

Ya Allah...
Sesungguhnya Engkau mengetahui apa yang yang aku rasakan saat ini....
Hilangkan rasa ini dari hatiku
berikanlah aku ketenangan
&
berikanlah aku petunjukMu
Amin......



Doa ketika berdukacita dan sedih


maksudnya:
Ya Allah,sesungguhnya aku adalah hambaMu,anak kepada hambaMu,anak kepada hamba perempuanMu,ubun-ubunku ditanganMu,terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku,aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu,atau Engkau turunkan didalam kitabMu atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada MakhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib disisiMi,jadikanlah Al-Quran penenang hatiku,cahaya didadaku,penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku...

nota:"Jika dia tercipta untukku,satukanlah hati kami..."

No comments:

Post a Comment