Wednesday, April 27, 2011

Ayam Solok???

 " Ayam solok,rebung goreng,sup belut,sup gear box,ikan darat jeruk,ikan kasam rebus...."

pernah tak makan semua masakan kat atas ni??
terkejut aku bila Encik Baju Biru suruh find resepi utk masakan ni...
sampai kt tmpt keja aku terus google cari resepi..
Encik Baju Biru yang suruh cari,pas dh jumpa suruh aku inform dia...tak paham aku..
semua aku jumpa except ayam solok..
aku dah la tak pernah dengaq nama ayam solok ni...solok lada aku tau la..hihihi..
bila aku tanya dia tak mau bagitau...
mmg aku dah try google "ayam solok" tapi yang keluar bukan apa yg dicari...

klik bg besar!!

 then,jenuh aku cari ikan kasam rebus ( femes kt sarawak a.k.a ikan pekasam ) dengan ikan darat jeruk ( mak aku panggil ikan masak cuka)...hihihihi..
nasib jumpa gak resepi dia...

ayam solok
sampai saat ni pon aku belum jumpa lagi dia punya resepi dgn cmna rupa dia..
rasa-rasa ada jual kat mana-mana dak???
kt warung,hotel,restoran,kedai makan??
tak tau dah nk cari kt mana..
kalau tanya Encik Baju Biru...
jawapannya " Xtau...cari la sendiri"
Encik Baju Biru!!Saya tak tau dah nk cari kat mn....







note:Encik Baju Biru....."ayam solok" i never heard this before...hihi

No comments:

Post a Comment